wrestling-gotvand
کشتی گتوند

خوردن نوشابه موجب بالا رفتن فشار و قند خون و ابتلا به چاقی، از بین رفتن کلسیم، تحریک مغز، و افزایش متابولیسم بدن می شود.

-۱۰ دقیقه بعد از خوردن یک نوشابه

۱۰ قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.

ـ ۲۰ دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.

ـ ۴۰ دقیقه بعد 

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌ چشمتان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز ،حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

ـ ۴۵ دقیقه بعد 

ترشح دوپامین افزایش می یابد و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئیــن به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.

ـ ۶۰ دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش می یابد. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، موجب دفع هرچه بیشتر کلسیم از طریق ادرار می‌شوند.

ـ مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

ـ … و بالاخره

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال.

حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید، آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. به طوری که تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

       

مسابقات انتخابی کشتی فرنگی نونهالان استان خوزستان که به منظور شرکت در هفتمین جشنواره نونهالان کشور در شهرستان شوش دانیال برگزار شد، کشتیگیران گتوند توانستند در چهار وزن سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کنند. در این مسابقات که از تاریخ ۲۶ الی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۰ برگزار شد در وزن ۷۳ کیلوگرم علی اسدی پور با شکست تمامی حریفان خود به مقام قهرمانی دست یافت. در ۶۶ کیلوگرم سجاد شعبانی در فینال کشتی را به حریفی از اندیمشک واگذار کرد و نایب قهرمان شد. در وزن ۵۹ کیلوگرم محمد منصورزاده و در وزن ۸۵ کیلوگرم نیز امین میرزازاده به مقام سوم دست یافتند و جواز شرکت در جشنواره نونهالان کشور که در ۸ الی ۱۰ اسفند در شهرستان خرمشهر برگزار می گردد را کسب کردند. 

اهواز و شوش میزبان رقابتهای آزاد و فرنگی شدند .
شرایط برگزاری مسابقات اعلام شد.
 زمان و شرایط برگزاری رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی انتخابی نونهالان استان بمنظور حضور در هفتمین دوره جشنواره کشور اعلام شد .
به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، مسابقات انتخابی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان خوزستان به ترتیب در شهرستانهای اهواز و شوش و با شرایط ذیل برگزار خواهد شد .
 1-مسابقات در اوزان 29 تا 32 -35- 38 - 42 -47 - 53 - 59 - 66 - 73 و 85 کیلو با یک کیلوگرم ارفاق در هر وزن انجام می شود.

 2-کشتی گیران متولد 11 دی 75 لغایت 10 دی 77 حق شرکت در مسابقات را دارند .ضمن اینکه متولدین 11 دی 77 لغایت 10 دی 78 میتوانند با ارائه گواهی پزشکی و گواهی محضری ولی در مسابقات شرکت نمایند .
 3-مدارک شامل شناسنامه غیر مخدوش - کارت بیمه ورزشی معتبر - اصل پایان نامه پنجم ابتدایی - اصل گواهی تحصیلی عکسدار - معرفینامه هیئت کشتی استان مربوطه - رضایتنامه ولی .
4-مسابقات کشتی آزاد طی روزهای 24 لغایت 26 بهمن ماه در خانه کشتی شماره یک اهواز(محل اسکان هتل ورزش) برگزار خواهد شد.وزن کشی 5 وزن اول (29 تا 32 - 35 -38 -42 -47 )از ساعت 17 الی 17/30 روز دوشنبه 24 بهمن ماه و مسابقات روز بعد انجام و وزن کشی 5 وزن دوم (53 -59 -66 -73 - 85)از ساعت 16 الی 16/30 روز سه شنبه 25 بهمن ماه و مسابقات صبح روز بعد انجام می شود.
5-مسابقات کشتی فرنگی طی روزهای 26 لغایت 28 بهمن ماه در شهرستان شوش برگزار خواهد شد.وزن کشی 5 وزن اول (29 تا 32 - 35 -38 -42 -47 )از ساعت 17 الی 17/30 روز چهارشنبه 26 بهمن ماه و مسابقات روز بعد انجام و وزن کشی 5 وزن دوم (53 -59 -66 -73 - 85)از ساعت 16 الی 16/30 روز پنجشنبه 27 بهمن ماه و مسابقات صبح روز بعد انجام می شود.
6-هر شهرستان حداکثر می تواند با یک تیم در مسابقات شرکت نماید . ضمن اینکه تیمها نمی توانند از کشتی گیران غیر بومی استفاده نمایند .
7-مسابقات بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) برگزار خواهد شد .

 

شرایط و نحوه برگزاری مسابقات اعلام شد.

میزبانی به خرمشهر رسید.

 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، هفتمین دوره جشنواره کشتی آزاد و فرنگی نونهالان کشور طی روزهای 8 تا 10 اسفندماه در خرمشهر برگزار خواهد شد .

بنابراین گزارش این دروه از مسابقات با حضور تیم های مطرح  و شاخص کشوردر این رده سنی برگزار خواهد شد .

شرایط برگزاری مسابقات :  

1-مسابقات در اوزان 29 تا 32 -35- 38 - 42 -47 - 53 - 59 - 66 - 73 و 85 کیلوگ با یک کیلوگرم ارفاق در هر وزن انجام می شود.

2-کشتی گیران متولد 11 دی 75 لغایت 10 دی 77 حق شرکت در مسابقات را دارند .ضمن اینکه متولدین 11 دی 77 لغایت 10 دی 78 میتوانند با ارائه گواهی پزشکی و گواهی محضری ولی در مسابقات شرکت نمایند .

3-مدارک شامل شناسنامه غیر مخدوش - کارت بیمه ورزشی معتبر - اصل پایان نامه پنجم ابتدایی - اصل گواهی تحصیلی عکسدار - معرفینامه هیئت کشتی استان مربوطه - رضایتنامه ولی .

4-مسابقات در هر دو رشته آزاد و فرنگی طی روزهای 8 تا 10 اسفندماه در شهرستان خرمشهر برگزار خواهد شد .ضمناٌ وزن کشی هر  دو رشته از ساعت 17 الی 18 روز دوشنبه 8 اسفندماه با  یک کیلوگرم ارفاق برگزار خواهد شد .

5-کلیه هزینه های تغذیه و اسکان تیم های شرکت کننده از شام روز دوشنبه 8 اسفندماه تا شام روز چهارشنبه 10 اسفندماه بعهده میزبان میباشد.

6-مسابقات در رشته فرنگی با شرکت تیمهای فارس - تهران - مازندران - چهارمحال بختیاری - کردستان - گیلان - اردبیل و چهار تیم از استان خوزستان برگزار خواهد شد .

7-رقابتها درکشتی آزاد با حضور تیمهای تهران -مازندران - شهریار - گیلان -آذبایجان شرقی - کردستان - کرمانشاه و4 تیم از استان خوزستان انجام خواهد شد .

8-مسابقات بر اساس آخرین مقررات فدراسیون جهانی کشتی برگزار میگردد .

9-به نفرات اول تا سوم حکم و مدال و جوائز نقدی و همچنین به تیمهای اول تا سوم حکم و کاپ قهرمانی اهداء می گردد .

      

     ازراست: عرفان نصیری، مهدی اسکندری، علی زاده محمد

مسابقات کشتی فرنگی چهار جانبه دهه فجر گرامیداشت شهدای چراغ چشم در دزفول با شرکت تیمهایی از دزفول، اندیمشک، گتوند و شوش در رده خردسالان و نونهالان برگزار گردید که در پایان در تیم کشتی گتوند در رده خردسالان مهدی اسکندری در وزن ۳۰ کیلوگرم مدال طلا، عرفان نصیری در ۴۶ کیلوگرم مدال نقره و علی زاده محمد در ۴۶ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند. در پایان نیز تیم گتوند به عنوان تیم نمونه اخلاق این دوره از مسابقات شناخته شد.

 در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان که در شیراز به مدت دو روز برگزار شد علی یوسفی کیا که در وزن 74 کیلوگرم در خدمت تیم خوزستان بود در پایان به مقام پنجم این دوره از مسابقات دست یافت. گفتنی است نفرات اول تا سوم این مسابقات جواز شرکت در مسابقات بین المللی جام یادگار امام را کسب کردند.

 


زمان و میزبان مرحله رفت مسابقات مشخص گردید .

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، کمیته برگزاری مسابقات لیگ باشگاههای استان زمان و شرایط برگزاری رقابتهای لیگ متمرکز کشتی آزاد بزرگسالان باشگاههای خوزستان را بشرح ذیل اعلام نمود .

1-مسابقات طی روزهای 13 و 14 بهمن و به میزبانی شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد .

2-رقابتها در هفت وزن 55 - 60 -  66 -  74 - 84 - 96 و 120 کیلوگرم با دو کیلو ارفاق وزن خواهد بود .

3-وزن کشی مسابقات مرحله رفت از ساعت 17 الی 30/17 روز پنجشنبه 13 بهمن ماه در شهرستان شوشتر میباشد .

4-کلیه کشتی گیران متولدین قبل از 11 دیماه 1373 حق شرکت در مسابقات را دارند .(کشتی گیران رده سنی نوجوانان نمی توانند در مسابقات شرکت نمایند ).

5-میزبان مرحله برگشت و نهایی متعاقباٌ اعلام خواهد شد .

پيوندها