wrestling-gotvand
کشتی گتوند

           

                                            علی یوسفی کیا 

              

                                              میلاد ابراهیمی

در مسابقات کشتی جوانان قهرمانی خوزستان که با حضور 140 کشتی گیر از 16 تیم در شهرستان ماهشهر برگزار شد تیم کشتی گتوند توانست به یک مدال طلا و یک برنز دست یابد. در این دوره از مسابقات که از تاریخ 26/06/1390 به مدت دوروز برگزار شد علی یوسفی کیا کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم تیم گتوند توانست با شکست تمامی رقبای خود با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت. یوسفی کیا در دور اول کشتی گیری از تیم میزبان را با ضربه فنی شکست داد. او در دور بعد کشتی گیر بهبهان را در دو تایم پیاپی شکست داد. در دور سوم حریف چغر اندیمشکی تیم بهبهان را با حساب دو بر یک برد تا به فینال برسد. یوسفی کیا در فینال نیز با ارائه یک کشتی زیبا در دو تایم و با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر کشتی گیر خوب تیم اندیمشک را شکست داد و مدال طلای سال قبل خود را تکرار کرد. در وزن 120 کیلوگرم نیز میلاد ابراهیمی در دور اول حریفی از اندیمشک را شکست داد. او در دوردوم حریفی ازماهشهر را ضربه فنی کرد. میلاد ابراهیمی برای رسیدن به فینال نتوانست کشتی گیر تیم میزبان یعنی ماهشهر را شکست دهد و به دیدار رده بندی راه یافت که در این دیدار با شکست سعید ابراهیمی دیگر کشتی گیر 120 کیلوگرمی تیم گتوند به مقام سوم و مدال برنز رسید. میلاد ابراهیمی نیز سال قبل مدال برنز را کسب کرده بود.

لازم به ذکر است که امیر محمدحسینی در وزن 66 کیلوگرم و سعید ابراهیمی در 120 کیلوگرم به مقام پنجم دست یافتند. در پایان تیم کشتی گتوند با یک رده صعود نسبت به سال قبل به مقام پنجم تیمی دست یافت.  

در مرحله نهایی لیگ کشتی فرنگی نوجوانان کشور که در شهرستان شیراز برگزار شد تیم خوزستان با سه پیروزی و یک شکست به مقام دوم کشور دست یافت. در این مسابقات که در تاریخ 24/06/1390به مدت دو روز برگزار شد رضا ابراهیمی کشتی گیر نوجوانان گتوندی در معیت تیم خوزستان حضور داشت که توانست تمام حریفان خود را شکست دهد. گفتنی است رضا ابراهیمی گشتی گیر وزن 63 کیلوگرم خوزستان بود که با صلاح دید مربیان در وزن 69 کیلو گرم کشتی گرفت.

 

                   

مسابقات کشتی آزاد انتخابی استان خوزستان در رده سنی نوجوانان با کسب تنها یک مدال برنز برای تیم گتوند به پایان رسید. در این مسابقات که با شرکت 124 کشتی گیر از 17 تیم از سراسر استان از 20 شهریور به مدت 2 روز  برگزار شد، رضا نجم کشتی گیر وزن 50 کیلوگرم گتوند توانست به مقام سوم و کسب مدال برنز این دوره از مسابقات نائل شود. گفتنی است رضا نجم در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان نیز که یک ماه پیش در بهبهان برگزار شد مقام سوم وزن46 کیلوگرم را از آن خود کرده بود.

اعضای تیم گتوند:

1- موسی اکبری۲- علی اکبری۳-رضا نجم۴- محمدمنصورزاده۵-محمد خدادای۶- حسن علیبازی۷- علی نظرزاده ۸- سجاد شعبانی۹- داود ابراهیمی۱۰- آرمان محمدزاده

رقابتها با تأخیر برگزارخواهد شد .

بنا به اعلام روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، رقابتهای کشتی فرنگی انتخابی جوانان خوزستان که پیشتر قرار بود طی روزهای 23 تا 25 شهریورماه برگزار گردد ؛ با توجه به اعلام تربیت بدنی ماهشهر و بدلیل هم زمانی با مسابقات والیبال قهرمانی کشور در آن شهرستان در تاریخ های یاد شده ، مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی خوزستان با 3 روز تأخیر و در تاریخ 26 تا 28 شهریورماه برگزار خواهد شد .

در اینجا با شخصی آشنا می شوید که توانست افتخارات زیادی برای کشتی گتوند بدست آورد. او کسی نیست جز آقای غلامرضا سالوند. آقای سالوند در گتوند متولد شده است...     

              

مراسم پیشواز از غلامرضا سالوند ومربی گتوند سید احمد کلانتر هنگام بازگشت از مسابقات جهانی 1375

 



ادامه مطلب ...

تیم منتخب خوزستان با نفرات سرشناس خود به مسابقات اعزام خواهد شد.
 

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ؛ اسامی تیم منتخب کشتی فرنگی نوجوانان خوزستان بمنظور حضور در مرحله نهایی مسابقات کشتی فرنگی لیگ منطقه ای نوجوانان کشور که طی روزهای 23 لغایت 25 شهریورماه در شیراز برگزار خواهد شد ، بشرح ذیل اعلام شد.
بنابراین گزارش نامبردگان میبایست ساعت 5 بعدازظهر روز سه شنبه 22 شهریورماه بمنظور اعزام به مسابقات مذکور در محل خانه کشتی شماره یک اهواز با در دست داشتن شناسنامه عکسدار -کارت بیمه ورزشی -یک قطعه عکس و گواهی تحصیلی عکسدار حضور بهمرسانند .
42 کیلوگرم:احسان محمدی(ایذه)محمد سلطانی منفرد(اهواز).
46 کیلوگرم:محمد مراد الیاسی(اندیمشک)رضا محمدی (شوش).
50 کیلوگرم:ایوب ولی پور(اندیمشک)سیدمهدی موسوی(شوش).
54 کیلوگرم:میثم رحمتی و رسول قیطاسی(اندیمشک).
58 کیلوگرم:محمد پاپی(اندیمشک)محمد رسن(بهبهان).
63 کیلوگرم:سیاوش بهرام زاده(اهواز)رضا ابراهیمی(گتوند).
69 کیلوگرم:امین بیگدلی(اهواز)محمد کبیری(اندیمشک).
76کیلوگرم:همایون پورعبدولی(اندیمشک)حسین اجاقی(اهواز)میلاد قنواتی(بهبهان).
85 کیلوگرم:محمد بیرانوند(اندیمشک)سعید اختیار(دزفول).
100 کیلوگرم:مهران دیناروند(شوش)علی شیخ شاهرخی(ایذه).
مربیان :سیدمجید آقامیری(اهواز)عزت ناقوسی(شوش)اندیمشک(2 نفر) به انتخاب هیئت کشتی مربوطه.
 

در پایان نیز از هیئت های کشتی شهرستانهای ذینفع درخواست گردیده تا در صورتی که کشتی گیری به هر دلیل نمی تواند در اوزان معرفی شده شرکت نماید ، مراتب سریعاٌ به هیئت کشتی استان اطلاع داده شود.
 
اعلام اسامی تیم منتخب خوزستان .
 
به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، اسامی کشتی گیران خوزستانی شرکت کننده در مرحله نهایی رقابتهای کشتی آزاد جوانان لیگ منطقه ای کشور که طی روزهای 16 تا 18 در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد ، بشرح ذیل معرفی شدند .
بر این اساس ورزشکاران انتخاب شده می بایست صبح روز سه شنبه 15 شهریورماه رأس ساعت 9 صبح در محل خانه کشتی شماره یک اهواز جهت اعزام به پیکارهای مذکور حضور بهمرسانند.
50کیلوگرم:داریوش رستمی (امیدیه)پیمان کاکاوند(دزفول).
55 کیلوگرم :امین بنی چوله(امیدیه)مجتبی عزیزی(دزفول).
60 کیلوگرم:آرمین قاسمی(مسجدسلیمان)سعید منصورزاده(گتوند).
66 کیلوگرم:عماد غبیشاوی(امیدیه).
74 کیلوگرم:ماجد غبیشاوی(امیدیه).
84 کیلوگرم:رضا ولی بهاروند(دزفول)رضا عچرش(اهواز) .
96 کیلوگرم:مسعود مهدوی کیا(امیدیه).
120 کیلوگرم:سیدمحمدرضا موسوی(اهواز)مجتبی مرادی(دزفول)
مربیان:حیدر ناصری(امیدیه)سیدمهدی ایوبی(شوشتر)سعید سبحانی(دزفول).
سرپرست :سیدغلامحسین مرتضوی.
اضافه می نماید هیئت کشتی خوزستان تأکید نموده است که حضور کلیه دعوت شدگان در این مسابقات ملاک انتخاب آنان در ترکیب تیم استان در مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود .
 

مسابقات کشتی آزاد انتخابی خوزستان در رده سنی جوانان با کسب سه مدال برنز برای تیم  کشتی گتوند به پایان رسید. در این مسابقات که از تاریخ 10/06/1390 به مدت دو روز در شهرستان اهواز برگزار شد 104 کشتی گیر از 15 شهرستان با هم به رقابت پرداختند که در پایان سعید منصورزاده در وزن 60 کیلوگرم، امید تاج بخش در 66 کیلوگرم و مهدی ایمانی منش در 74 کیلوگرم به سه مدال برنز دست یافتند. گفتنی است دیگر نفرات تیم گتوند با باخت برابر حریفان خود نتواستند به موفقیتی دست یابند.

شنبه 11 شهريور 1390برچسب:, :: 11:50 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

جهان پهلوان غلامرضا تختي

Active Imageغلامرضا تختي در پنجم شهريور سال 1309 درخانواده‌اي مذهبي و متوسط در محله خاني آباد تهران بدنيا آمد رجب خان پدر تختي غير از وي دو پسر و دو دختر داشت كه همه آنها بزرگتر از رضا بودند.
تختي از20سالگي كشتي را در باشگاه پولاد زيرنظر...



ادامه مطلب ...
شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, :: 11:53 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

 رسول خادم درسال 1350در شهر مشهد بدنيا آمد

Sample Imageرسول در دوران مدرسه به كشتي علاقمند شد و كشتي را بهمراه برادربزرگترش اميررضا آغاز كرد.

اين دو برادر كشتي را زير نظر محمد خادم پدر خود و دارنده مدال نقره وزن 63 كيلوگرم رقابتهاي 1962 توليدو آمريكا شروع كردند.

خادم بعنوان نخستين حضور خود در رقابتهاي رسمي، در رقابتهاي نونهالان در سال 1363 در وزن 38 كيلوگرم قهرمان ايران شد.

وي نخستين بار  درسال ...



ادامه مطلب ...
جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, :: 20:53 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

كشتى از جمله ورزش هايى است كه فرصت يكسانى را براىكسب موفقيت براى تمامی كشتی گيران فراهم     می كند.

اگر يك نوجوان كشتی گير دراجراى بعضى مهارت ها ضعف نشان دهد با تمرين و ممارست می تواند آنها را به خوبى فرا بگيرد .
اگرنوجوانى از قدرت بدنی كافى برخوردار نباشد، می تواند در اين رشته قدرت بدنى خود راافزايش دهد، اگر در حين كشتى زود از پاى در مى آ يد و خسته مى شود مى تواند استقامت بدنى خود را بهبود ببخشد.

تاكتيك ، آمادكى روانى و انگيزه رقابت اساسأ درموقعيت كشتى گير نقش بسزايى دارند، خصوصيات روانى مادرزادى وارثى مثل قد و قواره، و قدرت بدنى كه دررشته هاى ديگر ورزشى امتياز محسوب مى شود، به خودى خود در رشته كشتى جإيى ندارد...



ادامه مطلب ...

عوارض كاهش آب بدن بر روي سلامتي (روش كاهش وزن سريع با استفاده از سونا،تعريق و نخوردن آب):

1-ايجاد اختلال در تنظيم حرارت بدن.

2-از دست رفتن الكتروليت‌ها و اختلال در ريتم قلبي.

3-اختلالات در عملكرد كليوي.

4-كاهش قدرت و استقامت و ظرفيت بي‌هوازي .

5-خستگي زود رس.

6-كاهش تمركز و قدرت تصميم‌گيري.

7-افت عملكرد...

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 8 شهريور 1390برچسب:, :: 12:23 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

سلام به دوستان و عزيزاني كه به اين وبلاگ سر مي زنند تا از اخبار كشتي و همچنين باقهرمانان و پهلوانان شهرستان گتوند آشنا شوند.به اطلاعتان مي رسانيم كه با عضو شدن در اين وبلاگ مي توانيد مطالب و عكس هاي خود را براي ما ارسال ودر صورت تمايل با نام و عكس خود دراين وبلاگ ثبت شود.

تیم جوانان و نوجوانان گتوند در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم اهواز رفت. این دیدار که در محل خانه کشتی شماره یک اهواز انجام شد محکی جدی برای کشتی گیران گتوند قبل از مسابقات انتخابی خوزستان و آموزشگاههای استان بود.گفتنی است که این مسابقه ساعت 7 بعد از ظهر دوشنبه 7/6/1390 انجام شد. در پایان مربیان گتوند از نحوه کشتی کشتی گیران راضی بودند.  

پيوندها