wrestling-gotvand
کشتی گتوند
چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, :: 7:34 :: نويسنده : ابراهیم رئیسی و حجت بهرام زاده

 

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران و یگانه یادگار جمشید

جم بر همه ایرانیان پاک پندار، راست گفتار و نیک کردار خجسته باد

     

سال هاست مكمل هاي تغذيه اي گوناگوني براي تأثير استفاده از آنها بر پاسخ هاي فيزيولوژيكي به تمرين وافزايش سازگاري با تمرين ارائه شده است.

تحقيقات تا به حال نشان داده اند بسياري از اين مكمل ها تأثيري بر عملكرد افراد نداشته اند، ولي ثابت شده مكمل كراتين يكي از مؤثرترين مكمل هاي تغذيه اي موجود براي ورزشكاران است. از هر 4 ورزشكار صاحب مدال در بازي هاي المپيك 1996 آتلانتا، 3نفر از مكمل كراتين استفاده كردند. با وجود اين، سازمان هاي بين المللي ورزشي، كراتين را به عنوان مادة شيميايي غيرقانوني معرفي نكرده اند.  ورزشكاران از اين ماده براي پرورش عضلات خود استفاده مي كنند. ادعا شده است كراتين قدرت عضلاني را افزايش مي دهد و با به تعويق انداختن خستگي، ورزشكار را قادر مي سازد تا سخت تر و شديدتر تمرين كرده و سازگاري هايي فراتر از ظرفيت طبيعي عضلات خود كسب كند. در تحقيقات انجام شده، آثار نيروزايي كراتين مثل افزايش وجود كراتين، مقادير زياد فسفوكراتين در شروع تمرين، افزايش دوباره سازي فسفوكراتين در دوره هاي بازيافت در فعاليت هاي تناوبي و در نتيجه افزايش كار، توان و قدرت گزارش شده است.

در تحقیقی که بر روی کشتی گیران بزرگسال در کشورمان صورت گرفت :در اثر مصرف مكمل كراتين، عملكرد سرعتي کشتی گیران در همة دوهاي سرعتي ۲۰، ۴۰، ۶۰ و ۱۰۰ متر بهبود یافت.  همچنین در اين پژوهش مشاهده شد كه به دنبال مصرف كوتاه مدت مكمل كراتين، عملكرد استقامتي افراد در آزمون سرعتي تناوبي كه متشكل از 30 دو 5 ثانيه اي با 10 ثانيه استراحت بود، تا حدی بهبود يافت.

باتوجه به تأثير مثبت مصرف مكمل كراتين بر عملكردهاي سرعت و قدرت و با در نظر گرفتن اين نكته كه اين ماده به عنوان مادة غيرمجاز شناخته نشده است، به مربيان و ورزشكاران و مسئولان تغذية تيم هاي ورزشي پيشنهاد مي شود اين ماده را با احتياط در رژيم غذايي ورزشكاران بگنجانند.

 

منبع: تأثير مصرف كوتاه مدت مكمل كراتين بر عملكردهاي سرعتي و قدرت عضلاني كشتي گيران(عباسعلی گائینی۱۳۸۸) و وبلاگ کشتی و علم کشتی

 


 

کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان / اندیمشک:

نتایج انفرادی  سه وزن دوم و تیمی مسابقات.
به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، دقایقی پیش رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی خوزستان که از صبح روز دوشنبه 30 بهمن ماه در اندیمشک برگزار گردیده بود با قهرمانی تیم هیئت کشتی اندیمشک الف به پایان رسید و تیمهای الوار گرمسیری و هیئت کشتی بهبهان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند .
نتایج انفرادی مسابقات :
84 کیلوگرم :1-محمد رسولی (اندیمشک الف) 2-مهدی حویزی (دزفول)3-رضا افروخته (زیدون) و منصور سلامت خزان (سوسنگرد).
96 کیلوگرم:1-رضا زیدوند(اندیمشک الف)2-ایمان بهرام سری (اهواز)3-میلاد فولادی (گتوند) و علی میرآلی (الوار گرمسیری).
120 کیلوگرم:1-مهدی عسکری زاده(دهدز)2-مسعود نعمت چکانی (اندیمشک الف)3-رضا باجوروند(شوشتر) و مسعود برزگر (بهبهان).
 
کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان / اندیمشک:

کشتی گیران برتر چهار وزن اول مشخص شدند .
 به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، رقابتهای چهار وزن اول مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی خوزستان در اندیمشک به پایان رسید که در انتها این نتایج به دست آمد .

55 کیلوگرم:1-علی اطرافچی (اندیمشک الف)2-بهروز ملکی زاده (الوار گرمسیری)3- ابراهیم ترنج (شوش) و محمد دامن خشک (اندیمشک ب).

60 کیلوگرم:1- ولی علیزاده (الوار گرمسیری)2-اردیس تختی (اندیمشک الف)3-سعید غیبی پور(گتوند) و سجاد بنادری(بهبهان).

66 کیلوگرم:1-امین سوری(اندیمشک الف)2-عبدالکریم آلبوغبیش(آبادان)3-سیدمرتضی انوشه (بهبهان) و علی اکبر قلی کیانی (الوار گرمسیری).

74 کیلوگرم:1-سجاد کشاورزی (الوار گرمسیری)2- وحید بابایی جعفری(اندیمشک الف).3-فرشاد رستمی کیا(اندیمشک ب) و محسن زیرک (اندیمشک ج).

پيوندها